4: Info- ja võrguühiskond
Suur osa Eesti elanikust kasutavad internetti igapäevaselt.
Ülemaailmse veebi tulekuga on lihtsustatud kirjade kohaletoimetamise, arstile registreerimise, maksude tasumise jms protsessi. Nüüd on meil olemas ideaalilähedased projektid ja kauged, kus on midagi vaja muuta.
Täna on Eestis väga hästi arenenud tervishoiuteenused. Tasub rõhutada "Digilugu.ee" olemasolu.
Kaart ei sisalda ainult patsiendi haigusloo andmed (haiguslugu), kui ka teavet tehtud vaktsineerimiste ja informatsiooni doonorist.
See süsteem on suurepäraselt realiseerunud, sest näiteks kriitilises olukorras võimaldavad EHR-id (Electronic Health Record ehk Digilugu) kohest juurdepääsu patsiendi haigusloost pärinevale teabele, allergiatest ja kasutatud ravimite kohta. See võimaldab tervishoiuteenuste osutajatel otsuseid kiiremini teha.
Minu meelest polnud aega, mil Digilugu oleks täielikult ligipääsmatu. Alles koroona viiruse aktuaalse funktsioonide lisamisega tekkis saidile järjekord (2021. aasta märtsis).
Hea aspekt Eestis internetti kohta, aga mitte ideaalne on see, et teenuste kasutamine ei ole tavaliselt nii mugav ja lihtne. Jah, nad on kättesaadavad iga Eesti kodanikule, aga mõnikord võtab päris palju aega aru saamiseks kuidas teenus töötab. Näiteks transpordiministeeriumi veebisaidilt on raske isegi Google'i abil vajalikku osakonda leida. Sel juhul pidin oma sõpradelt rohkem küsima või võtma ühendust klienditoega.
Комментарии
Отправить комментарий